Hoşgeldin, Ziyaretçi:

Üye Ol
Yeni Tema ! Yeni temamız forumumuza hayırlı olsun.Bu konuda fikirlerinizi beyan edebilirsiniz.
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Broken Sword 3 Sleeping Dragon - Tam Çözüm
#1
Uzun zamandır beklenen ve serinin üçüncü oyunu olan Broken Sword 3: The Sleeping Dragon nihayet çıktı. İlk iki oyun kadar sürükleyici bir senaryoya sahip olan oyun, aynı zamanda diğer iki oyundaki gelişmeleri tamamlıyor ve bu üçüncü oyunla birlikte macera tamamen sonlanıyor. Tam çözüme geçmeden önce oyunun kontrolleri hakkında kısa bir bilgi vereyim. Önceki iki oyunun aksine mouseunuzu hiç kullanmıyorsunuz ve üç değişik klavye konfigürasyonundan birisini seçme şansınız var. Ben Keyboard 1 seçeneğini daha kullanışlı buldum ve tam çözümü de bu düzene göre hazırladım. Gelelim tuşlara; yön tuşları ilerlemenizi, sağa ve sola gitmenizi, nesneleri itmenizi ve çekmenizi sağlıyor. W, A, S ve D tuşları aksiyon tuşları, yani inme, sarkma, asılma, inceleme, dinleme, atlama gibi hareketleri bu tuşlarla yapıyorsunuz. Kasaları ya da kayaları itme, çekme gibi bazı ekstra hareketleri de S tuşu ve yön tuşlarını aynı anda kullanarak yapıyoruz. Sol Shift tuşu koşmaya, sol Ctrl tuşu eğilmeye ve SpaceBar tuşu da envantere ulaşmaya yarıyorlar. Esc tuşu oyunu durdurmaya (pause) ve ana menüye ulaşmakta kullanılıyor. Son tuşlarımız Page Up ve Page Down tuşları. Bu tuşlar envanterdeki bir sonraki ve bir önceki nesnelere ulaşmakta kullanıldığı gibi (aynı görevi yön tuşlarıylada yapabiliyoruz), daha çok kapı ve bavul gibi nesnelerde kullanılarak gizli bölme bulma, kart okutma ayrıca birarada bulunan nesneleri tek tek inceleme gibi işlemlerde kullanılıyor. Çözümde bu tuşları kullanmanız gereken kritik yerleri belirteceğim. Oyunda kapılar, toplayacağınız eşyalar, konuşacağınız kişiler, inceleyeceğiniz alanlar yakınlarına geldiğiniz zaman yıldız şeklinde parlıyor ve ekranın sağ alt köşesinde ve yapabileceğiniz hareketler görünüyor, W (yukarı), S (aşağı), A (sol) ve D (sağ) tuşlarına basarak hareketleri uyguluyoruz. Aynı şekilde atlama, tırmanma, sarkma gibi aksiyonları da sağ köşede görüp aynı tuşlarla yapıyoruz. Envanter açıkken A tuşuna basıp seçtiğiniz eşyayı başka bir eşya ile birleştirebilirsiniz. Tam çözüme geçmeden önce iki noktaya daha değinmek istiyorum. Oyundaki bulmacaların çoğunun cevabı envanterdeki not defterinde yazılıyor, sık sık kontrol edin ve İngilizce'si iyi olmayanlar menüden subtitles (altyazı) seçeneğini açarak oynasınlar. Gelelim oyunun tam çözümüne.

Videoları seyrettikten sonra George ile uçaktayız.

GEORGE STOBBART - KONGO

S tuşuna basarak emniyet kemerini açın, hemen önünüzdeki camdan dışarı bakıp pilot kabinine girmeye çalışın, uçağın dengesi bozulacak. Dengeyi sağlamak için arka tarafa yük kaydırmamız lazım. Geri dönün ve bütün kapıları, camları kontrol edin, yerdeki bira şişesini alın ve George'un oturduğu koltuğun sol tarafındaki kasayı kontrol edin. Kasanın klipsini açarak sırtınız koltuğa dönükken S ve sağ yön tuşunu kullanarak kasayı ortaya çekin, ardından uçağın en arka bölümüne kadar itin. Artık pilot kabinine girebiliriz, yangın tüpünü alın ve camdan dışarı atın (S tuşu), camdan dışarı çıkmayı deneyin (S). Uçak hala tam dengede değil, pilotla (Harry) konuşmayı deneyin ve üstünü arayın (A). Harry'den bira açacağını alın ve envanterde bira ile birleştirin (açacağı seçip A'ya basın, biraya gelip tekrar A'ya basın). Birayı Harry'e koklatın (S), ayılınca uçağın dengesi hakkında konuşun. Harry arkaya geçip kasanın üstüne oturacak. Camdan çıkın ve videoları seyredin.

Kayadan karşı tarafa atlayın ve Harry'nin yanına tırmanın (S ve W) (artık basmanız gereken tuşları kavramışsınızdır, çok gerekli olmayan yerler dışında yazmayacağım). Çatlak kayalara doğru ilerleyin, burada hızlı hareket etmeniz gerekiyor çünkü kayalar kırılıyor. Düştüğünüz yerden hemen karşıya atlayın. Eğer ölürseniz, oyun kaldığı yerden devam ediyor. Atladığınız yerde (S) tuşuna basarak büyük kayaya yaslanın ve kayaya sürünerek diğer tarafa geçin. Sırasıyla aşağı, aşağı, karşıya, yukarı ilerleyip geldiğiniz yerde duvardan aşağı doğru sarkın ve bu durumda tutunarak sağ tarafa doğru ilerleyin. Duvara yapışıp karşı tarafa geçin, yukarı çıkıp karşıya atlayın, 4 kez yukarı çıkıp, kayaya yapışın ve karşı tarafa geçin. İki kez daha yukarı çıkınca, mağaranın girişine ulaşıyoruz. Ara videoları seyredin. Artık Nico Collard'ı idare ediyoruz.

NICO COLLARD VERNON'UN APARTMANI - PARİS

Kapıyı çalın ve içeri girmeye çalışın, açılmadı, başka bir yol bulmalıyız. Soldaki panodan kurşun kalemi alın ve balkona çıkın. Sol taraftaki balkano bakın, mermer masa benzeri saksılığı balkonun sol tarafına dayayıp, üzerine çıkın ve yukarıdaki su tahliye borularına tutunarak, diğer balkona geçin. Kapıyı inceleyin ve balkonun korkuluklarına tutunarak dışarı çıkın ve en soldaki balkona geçin. Kapıyı inceleyin, Nico'nun basın kartını kullanarak açın ve içeriye girin. Odadaki eşyaları inceleyin. Odadaki diğer kapıdan girin, Vernon'un cesedini göreceksiniz. Kitaplığın ön tarafından mermi kovanını alın, önce kitaplığı sonra Vernon'un cesedini inceleyin. Cesetten Vernon'un kartını alıp sol taraftaki bilgisayara bakın. İsterseniz girdiğiniz kapının yanındaki kapıdan banyoya girin ama burada önemli birşey yok. Halının olduğu yerden mutfağa doğru gidin. Artık Vernon'un katiliyle tanışmanın zamanı geldi. Burada ara videolardan sonra hızlı hareket ederek katilin kurşunlarından korunmamız lazım. S tuşuna basarak sağ tarafınızdaki tavayla katile vurun. Kurşun sekecek ama katil ateş etmeye hazır, bu kez yine S tuşuyla buzdolabının kapağını katile çarptırın, videoları izleyin. Katilin kurşunu bitecek ve balkondan kaçacak. Otomatik olarak takip ediyorsunuz (bu arada konuşmalardan katilin Nico'yu tanıdığını anlıyoruz). Mutfağa geri dönün ve masadaki telesekreterden mesajları dinleyin. Üç tane mesaj var; Vernon'un annesi, Nico ve Vernon'un kız arkadaşı Beatrice. Beatrice Vernon'a Nico ile olan röportajda başarılar diliyor ve bittikten sonra parkta beklediğini söylüyor. Mesajları dinledikten sonra Andrea'yi arayın ve yaşadıklarınızı anlatın. Ardından Nico'un gazetesini arayın ve bilgi verin. Mutfak lavabosunun yanındaki çöp kutusundan Vernon'un banka hesap özetini alın ve inceleyin. Cesedin olduğu odaya yönelin. Halının üstünden geçerken, parkenin gıcırdadığını duyacaksınız, halıyı kaldırın ve altına bakın. Değişik olan parkeyi sökün. Altından ufak bir şifreli kasa çıkacak. Hesap özetini ve Vernon'un telefon numarasını kodlayın. İkisi de işe yaramıyor. Mutfak balkonundan, yangın merdivenlerini kullanarak sokağa inin, çöp tenekelerini kontrol edin, yan tarafta duran gazeteyi alın. Sol taraftaki üzerinde grafitiler olan duvara tırmanın ve duvarın öteki tarafına geçin. Yerden siyah peruğu alın ve envanterde inceleyin. Katilin siyah değil sarı saçlı olduğunu anlıyoruz ve peruk Nico'nun saç stili ile aynı. Katil cinayeti Nico'nun üzerine yıkmak istiyor. Tekrar duvarın diğer tarafına geçin ve apratmanın ön tarafına çıkın. Karşıdaki dükkanın (brasserier) önünü süpüren kadınla konuşun, caddeye ilerleyin ve kaykaycı çoçukla konuşun. Sonra parka gidin (önünde trafik polisi duruyor) ve Beatrice ile konuşun. Parktan çıkın, polisle mermi kovanı hakkında konuşun ardından kırmızı arabayı sorun, size o arabaya park cezası yazdığını söyleyecek ve plaka numarısını verecek (451 CAC 75). Ayrıca arabanın içinde tiyatrolarda kullanılan plastik bir maske gördüğünü söyleyecek. Sonra polis ekibi geliyor, beraber Vernon'un dairesine gidiyorsunuz. Müfettişle bütün konuları konuşup bölümü bitirin. 


GEORGE STOBBART - KONGO 2

George'u Kongo'da mağaranın girişinde bırakmıştık. Mağaradan içeri girin, ölmek üzere olan adamla konuşmaya çalışın. Susarro gibi birşeyler mırıldanıp ölüyor. Üzerini araştırın ve ID kartını alın. Yatağı ve diğer taraftaki üzerinde semboller olan büyük taş kapıyı inceleyin. Bir slot göreceksiniz. Odanın içlerine ilerleyin ve sol taraftaki masanın üzerinden posta kartını ve büyüteci alın. Kapıyı açmayı deneyin. Kapının yan tarafında bir taş basamak göreceksiniz, üzerine çıktığınızda kapı otomatik olarak açılıyor. Bu yüzden onu sabitlemek için masanın yanında duran kasayı taş basamağın üstüne doğru itin. Açılan kapıdan girin, duvardaki delikli taşı inceleyin. Odanın ortasında güç makinasını göreceksiniz. Önce makinanın sol tarafındaki kolu çevirin, ardından sağ taraftaki metal gaz kolunu çekin. Makina patlayacak ve patlamadan sonra sesler duyacaksınız. İlerleyin ve yerden metel gaz kolunu alın. Makinanın arka tarafında pencere benzeri bir oyuk var. Oradan dışarı bakın. Üç kişi konuşuyor. Bunlardan biri ölen adamın son saniyelerinde ismini mırıldandığı Susarro. Metal gaz kolunu giriş kapısının yanındaki duvarda bulunan taşın oyuğuna yerleştirip aşağı çekin ve geri alın. Patlayan makinanın sol tarafındaki duvarın üstünde bir kapı açılacak. Taş basamağa taşıdığınız kasayı duvarın yanına getirin ve yukarı çıkın (patlamadan dolayı kapı açık kalıyor). Girişte yukarıdaki taşların üzerindeki kuş yuvasını, metal gaz kolunu kullanarak alın ve ilerlemeye devam edin, duvara yaslanarak arka tarafa geçin ve yukarı tutunarak sola gidip karşıya atlayın ve mağaradan çıkın. Harry'i göreceksiniz. Bir jip bulmuş ve sizi çağırıyor. Aşağıda Susarro ve iki adamı var. Bunları atlatmamız lazım. Canavar heykelini inceleyin ve kuş yuvasını içine yerleştirip büyüteç yardımıyla bir ateş yakın. Adamlar korkup kaçacaklar, Susarro ne olduğunu anlamak için baktığında kahramanımızın ayağı kayıyor ve Susarro tuzağı farkedip adamlarına sesleniyor. Hızlı hareket edip jipe koşun ve binin (S). Bölüm burada bitiyor.

GEORGE STOBBART - GLASTONBURY

Bölümün başında Bruno tarafından atılan posta kartını okuyorsunuz (masanın üzerinden aldığınız kart). Artık Bruno'yu bulmanın zamanı geldi. İlk olarak gitmeniz gereken yer Cosmic Fearie (yeşil kaplı ev, tabelada adı yazıyor). İçerdeki eşyaları inceleyin (özellikle posta kartlarını) ve dükkan sahibiyle konuşun (Tristram). Bruno hakkında ayak seslerini ve sifon sesini duyana kadar soru sorun. Sol taraftaki merdivenlerden yukarı çıkmayı deneyin. Tristram izin vermeyecek. Dükkandan çıkın ve kahverengi takım elbise giyen adamla konuşun (Colonel Butley). Size kızının (Melissa) müzik festivaline gittiğini ve dönmediğini anlatacak. Konuşmanız bitince Zazie's Kiosk'a gidin ve madam Zazie ile konuşun. Sizden gümüş para isteyecek. Dışarı çıkın ve bankta oturan adamla konuşun (Eamon O'Mara) ve Cosmic Fearie'ye gidin. Tristram'la konuşun ve ondan üzerinde 3 gümüş para bulunan şiir kitabını alın. Envanterde kitabın üstündeki paraları demir gaz kolunu kullanarak sökün. Artık 3 gümüş para ve hasarlı şiir kıtabına sahipsiniz. Tekrar Madam Zazie'ye gidin ve konuşun. Sizden Bruno'nun kişisel eşyalarından getirmenizi isteyecek. Eamon'un yanına gidin ve Tristram hakkında konuşun. Eamon Cosmic Feari'ye doğru koşuyor ve ara videoları izliyorsunuz. Tristram ile Eamon konuşurken George "it's time" diyecek. Dükkanın üst katına çıkın ve Melissa ile tanışın. Konuşmalarınız bitince George Tristram'ın yanına gelecek ve onunla Bruno hakkında konuşacaksınız. Size Bruno'nun boxerını verecek. Madam Zazie'nin yanına gidip gümüş parayı verin. George boxerı Madam Zazie'ye verecek.

Videolardan sonra sokaktasınız ve barın yandığını göreceksiniz. Eamon'un solundaki kapıdan bara girmeye çalışın. Kapı kilitli. Eamon'dan yardım isteyip kapıyı birlikte kırın. İçeri girdiğinizde bir rahip kaçıyor. Yanan binaya girmek için kasaları açık pencereye taşımanız lazım. Tek kasaları, üstüste duran kasaların arkasına, pencereye doğru dizin. Üstteki kasayı pencereye doğru itin ve üstüne çıkarak pencereden girin. Nihayet Bruno'yu buldunuz, yerde yatıyor. Yanına gidin ve konuşun. Pencereden dışarı çıkın. Sürpriz, Bruno ve George tanışıyorlar (Broken Sword: Shadow of the Templars). Bruno'ya rahibi ve diğer soruları sorun. Size Susarro'nun planlarından bahsedecek ve Dragon'un tarihini anlatacak. Konuşmalar bitince Cosmic Feari'deki tantanayı seyredin ve bölümü bitirin.

NICO COLLARD - PARİS 2

Nico'nun evindeyiz, telefon mesajlarını dinleyin ve Andrea'yi arayın. Vernon'un evindeki kasa hakkında konuşun. Gazeteyi arayın. Odadaki George'un resmine ve palyaço burnuna bakın. Vernon'un apartmanının olduğu bölgeye gidin. Brasserier'in önündeki Edith'le konuşun (Bigudili ve müfettişle konuştuğunuzda odada olan kadın). Edith ayrılınca diğer kadınla konuşun, size Vernon'la ilgili bilgiler verecek ve bir manuscriptten bahsedecek. Vernon'un dairesine girmek için mutfak balkonundaki kapıya gidin. Kapı kilitli, kapıyı inceleyin (D). Anahtarın delikte olduğunu göreceksiniz. Gazeteyi kapının altından itin ve kurşun kalemi anahtar deliğinde kullanıp anahtarı alın. Kapıdan girin. Tezgahtan kağıt mendili alın ve yatak odasına gidin. Baetrice'si ağlıyorken göreceksiniz. Kağıt mendili ona verin ve onunla konuşun. Artık döşemenin altındaki küçük kasanın şifresini biliyorsunuz. Kasayı açın ve Vernon'un diagramı ile DVD diski alın. Mutfak balkonundan sokağa çıkın. Ana caddeye doğru yürürken kırmızı araba hızla üzerinize doğru gelecek. S tuşuyla kenara kaçın ve Nico'nun evine geri dönün. DVD diskini televizyonda kullanın ve Vernon'un Beatrice'e olay hakkında anlattıklarını dinleyin. Ne tür bir tehlikeyle karşı karşıyasınız anlatılıyor. Telefonla Andrea'yi arayın ve yardımını isteyin. Ara videolardan sonra bütün konularda konuşun ve gazeteyi arayın. Gazetede tiyatronun yerini öğrenin. Andrea ile tekrar konuşun ve tiyatroya gitmek için kapıya doğru gidin. Telefon çalacak ve gazetedeki patronunuz arayacak. Konuşma bitince Nico kapıdan çıkacak ve tiyatroya gidecek. Tiyatronun kapıları kilitli ve içeri girmek için başka bir yol bulmalıyız. Sol tarafa gidin ve soldaki sokağa girin. Sokağın sonunda katilin arabasını göreceksiniz. Hemen inceleyin, maskeyi göreceksiniz. Arabanın biraz gerisindeki restoranın demir platformuna tırmanın. En üst kattaki reklam panosuna ulaşmamız lazım. Bir iki denemeden sonra yolu kolayca buluyorsunuz. Panoyu demire bağlayan vidayı sökün. Panoyu tiyatro binasının balkonuna düşürüp köprü olarak kullanacağız fakat alt tarafta da bir vida var. Platformun ikinci katına geri dönün. Geldiğiniz yolda tırmandığınız merdivenin yanına gelince merdivenden inin ve karşı tarafa atlayın. Burada dikkat etmeniz gerken şey, panonun alt kısmına direk yol yok ve bir alt kalttan yukarı tırmanarak ulaşmalıyız. Platformu ikiye bölen tellerin yanında bir kasa göreceksiniz. Kasayı üst katın çıkıntısının altına getirin ve üstüne çıkarak yukarı tırmanın. Panoya ulştınız. Vidasını sökün ve köprüyü oluşturup tiyatro binasına geçin. Artık tek yöne ilerleyebilyorsunuz. Merdivenleri kullanarak kapıya ulaşın ve kapıdan tiyatronun ana girişine girin. Etrafı inceleyin. Birazdan Nico ayak sesleri duyacak ve saklanacak. Ardından Petra, Susarro ve bir adamı (Flap) içeri girecek ve Nico'nun bir anlık dikkatsizliğinden dolayı onu bulacaklar. Bölüm konuşmalarla bitecek. 


GEORGE STOBBART - PARİS 

Bölümün başında Bruna ile konuşuyorsunuz ve size dışarıda bekleyeceğini söylüyor. Bütün konularda konuşun. Susarro Paris'de ve onu durdurabilmek için çalışmamız lazım. Sol taraftaki binaya girmeliyiz ama kapı kilitli. Binanın yan tarafında bahçe kapısı var, içeri girin. Kapağı açık bir konteyner var. Çöp tenekesini yanındaki kasayı duvarla konteyner arasına sürükleyin ve kasanın üzerine çıkarak konteynerin kapağını kapatın. Koteynerin üzerine çıkıp pencereyi inceleyin. İçeriden kilitli. Camdaki kırıktan elinizi sokun ve kilidi açın. Kapının yanındaki ışık düğmesini çevirip kapıdan girin. İsterseniz odayı inceleyin fakat bu odada birşey yok. Sol taraftaki kapıdan girin. Üst üste duran kasaların arkasında bir elekrik düğmesi göreceksiniz ama kasalardan dolayı yakamıyorsunuz. Tek duran iki kasa daha göreceksiniz. O kasaları üstüste duran kasalara dayayın ve üstteki kasayı kaydırıp ışığı yakın. Ortadaki kasanın altında gizli bir kapak var. Kasayı kaydırıp kapağı açın. Bir pasaja gireceksiniz, ilerlemeye devam edin. Merdivenlerden tırmanın ve makinayı ve kapıyı inceleyin. Diğer merdivenden tırmanın. Nico'yu göreceksiniz, sandalyede elleri bağlı olarak oturuyor. Şimdi onu kurtarmalıyız. Ana girişe gidin. Kasanın olduğu bölüme girip yerden kırılmış kağıt bardağı alın Tiyatro salonuna geri dönün. Sahnenin sağ tarafındaki duvara yakın bir şekilde ilerleyerek kapıdan girin. Demir merdivenden tırmanın ve sol teraftaki sahne ışıklarını inceleyin. Işıkların yanında bir kordon var. Onu çekin ve ışıkların demirine tutunarak karşı tarafa geçin. Yerde çuvallar göreceksiniz. Çuvalları aşağıya atın. Nico'yu kurtardınız. Onunla Petra hakkında konuşun ve sol çıkış tarafındaki merdivenlerden aşağıya inin. Etrafı inceleyin. Ağırlık kaldırmaya yarayan bir düzenek var. Kolunu inceleyin (basmayın). Köşedeki kasanın üzerinden makyaj boyasını alın. Sol taraftan devam edin. Sağa dönün ve ilk kapıdan içeri girin. Soyunma odasına geldiniz. Masanın altında kilitli bir kasa bulunuyor, onu inceleyin ve Nico'yla kasa hakkında konuşun. Odadan çıkıp düz ilerleyin. Yolun sonundaki kapıdan girin. Kurşun sesleri duyacaksınız. Etrafı dolaşın. Açık kapıdan içeri girip metal direği itin. Makyaj boyasını direkte kullanıp tekrar itin. Kımıldatamıyorsunuz, sıvı yağa ihtiyacınız var. Odadan çıkın ve düz ilerleyin, yanmış cesedi ve kapıyı inceleyin. Kapıyı açabilmek için bir karta ihtiyacınız var. Üst kata geri dönüp tiyatronun sahnesine gidin. Sahnede büyük istiridye kabuğuna benzeyen ışıkları inceleyin, envanterde makyaj boyası ile kırılmış kağıt bardağı birleştirip ışıkta kullanın. Likit yağ elde ettiniz. Metal direğin olduğu odaya gidip likit yağı direkte kullanın ve direği itin. Gücünüz yetmiyor. Envanterden Nico'yu seçin ve direği beraber itin. Kasa aşağı düşüp açılacak. İçinden kristal heykel (Solomon anahtarı) ve güvenlik kartını alın. Nico ile heykel hakkında konuşup yanmış cesedin yanındaki kapıya gidin. Güvenlik kartını kapıda kullanarak kapıyı açın. Kapı bir asansöre açılıyor ve bir tünele giriyorsunuz. İlerleyin ve sol taraftaki taşı inceleyin. Tünelin sonuna gidin. Birazdan Bruno'nun anlattıklarının doğru olduğunu göreceksiniz. Tünelin sonu bir taş köprüye açılıyor. Sağ taraftaki asansörü inceleyip taş köprüden 3 yılan kafasının bulunduğu yere yürüyün. Plazmanın içinden omega taşını alın. Geri dönerken Susarro ve Petra'nın asansörden geldiğini göreceksiniz. Hızlı bir şekilde Nico gibi köprüden sarkmalısınız (Shift + Aşağı + A). Petra ve Susarro'nun konuşmaları bitince Nico'nun yanına doğru ilerleyin ve Susarro'nun arkasından yukarı çıkın. Susarro sizi görüyor fakat Petra'nın tabancası tutukluk yapıyor. Nico'nun sesiyle birlikte shift + yukarı tuşlarına basarak tünele doğru koşmaya başlayın (bir iki denemeden sonra başarıyorsunuz). Koşarken yolu ortalamaya çalışın, yoksa ya yukarıdan düşen kayalara ya da Petra sizi yakalıyor. Asansörle aşağıya indiğiniz zaman Nico asansör kapısını tutuyor. Envanterden bira açacağını seçip kapıda kullanın. Bu sayede zaman kazanacaksınız. Sahneye gitmeniz lazım fakat yollar Susarro'nun adamları tarafından kesilmiş. Makyaş boyasını aldığınız yerdeki düzeneği hatırladınız mı? Üstüne çıkıp düğmesine basın. Sahnedesiniz. Sahnenin kenarından aşağıya inin ve sağ taraftan George'un tiyatroya girdiği gizli geçidin merdivenlerine ulaşıp bölüm sonu videolarını seyredin.

OMEGA TEMPLE - KONGO 

Nico'nun evindeyiz, bütün konuları konuşun. Kongo'ya gidiyoruz. Harry jiple bizi mağaranın girişine bırakacak. Önce envanteri kontrol edin. George'u bayıltan adamın kullandığı silindir taşı göreceksiniz. Üzerinde asma kilit olan kapıyı açmaya çalışın. Metal gaz kolunu kapıda kullanın ama açılmayacak. Envanterden Nico'yu seçin. O kapıyı çekince gaz kolunu tekrer kapıda kullanın. Mağaraya girin ve Omega taşını duvardaki büyük taşın ortasındaki slota yerleştirin. Gizli bir kapı açılacak ve yerde bir ölü göreceksiniz. Ona doğru ilerlerken sizi bir tuzak bekliyor, Nico sizi kurtaracak. Onunla konuşun ve sol taraftaki duvarın çıkıntılarına asılarak karşı tarafa geçin. Nico'ya doğru yürüyün. Sizi tuzaktan bir kez daha kurtarıyor ve tuzakların nasıl işlediğini öğreniyorsunuz. Metal gaz kolunu çarklarda kullanın ve Nico'yu çağırın. Sonra solda, duvarın yanında duran pembe taşlardan birini tuzaklara doğru itin, birinci tuzak etkisiz hale gelecek. İkinci taşı ilk taşa yaslayın ve taşların diğer tarafına geçip ilk ittiğiniz taşı ikinci tuzağa doğru bir kez çekin ve iki taşın arasına girip taşı ikinci tuzağa doğru itin. Artık ölü adama ulaştınız. Üzerinden eski atkıyı alın ve inceleyin. İçinden metal tabak çıkacak. Nico'nun yanına dönüp ilerlemeye devam edin. İlginç bir bulmacayla karşılaşacaksınız. Mavi kareler basabileceğiniz taşları gösteriyor. Nico akrep, yılan, kedi ve balık sembollerinin üzerine basınca biz de o karelere basabiliyoruz ve diğer mavilere ilerliyoruz. Yanlış kareye basarsanız tavan çöküyor. Mavi kareden başlayın ve Nico'ya balığa basmasını söyleyin (envanterden önce Nico'yu sonra basması gereken taşı seçin). Akrebe basıp ilk mavide durun. Sırasıyla yılan, balık, kedi ve akrebi seçerek ilerleyin. 4 kare sola gidin (akrepteyken) ve kedi, balık, akrep ve yılanı seçerek karşı tarafa geçin. Geldiğiniz yıkıntıdan sol duvar tarafına sarkın ve aşağıya atlayın. Karşı kayaya atlayın ve aşağı sarkıp sağa doğru tutunarak ilerleyin. Bundan sonra devamlı aşağıya doğru ilerleyerek zemine kadar gelin. 


Buradaki bulmaca sadece zaman kaybı. Taş köprüden karşıya geçmeliyiz ama sonlarına doğru gelince köprünün dengesi bozuluyor ve aşağı düşüyoruz. Üç pembe renkli taşı kullanarak en üstteki taşı köprünün başına getirip ağırlık yapmasını sağlamalıyız. George taşları sürüklemekten fıtık olmuyor ama sizin olacağınıza garanti veririm. Zor değil fakat uzun sürüyor. Basamaklar arasındaki boşlukları 1. ve 2. kattaki taşlarla doldurup en üsttekini köprünün başına getirip karşı tarafa geçin. Geldiğiniz yerde 4 parçadan oluşan bir güç mekanizması ve bir kontrol paneli göreceksiniz. Burada yapmamız gereken 4 parçayı kapı tarafında birleştirmek. Kapı tarafindaki doğru yönde. Kontrol panelinden diğer parçaları ilk önce ortaya çekip A ve W tuşlarıyla yönünü değiştiriyorsunuz ve S tuşuyla sabit olan parçaya kilitliyorsunuz. Sıralama önemlimi bilemiyorum ama ilk denemede yaptım ve benim sıralamam söyleydi; uzak soldaki parça, sağdaki parça ve yakın soldaki parça. Birkaç denemeden sonra işin mantığını kapıyorsunuz ve fazla zorlanmadan başaracaksınız. Zaten parçalar yanlış şekilde durduğu zaman hareket etmiyor ve parçaların boru şeklindeki çıkıntıları sabit parçaya dönük olmalı. Kilitlenme tamamlandıktan sonra kapıdan girin ve odayı inceleyin. Işığı yansıtan kristallerle ilgili bulmacayı çözmeliyiz. Bu iki kademeli bir bulmaca. Odada iki adet kontrol paneli var. Bunlardan biri en sol köşede. Diğeri de bozuk makina parçası tarafından bloke edilmiş. Bloke edilen tarafta bir de yukarı doğru taş merdivenler var. Önce bloke edilen panele ulaşmamız lazım. Bunun için sırayla ışığın yansıdığı kristali soldaki kristale, soldakini aşağıya, aşağıdakini sağa çevirin ve ışığın yansıdığı son kristali de makinaya çevirin. Bloke kalkacak fakat diğer kontrol paneli bloke olacak. Bu sefer ilk kristalden sırasıyla sola, aşağı, sola, aşağı, sağa ve makinaya doğru yansıtın. Birleştirdiğiniz 4 makina parçasının olduğu odaya dönüp makinanın üzerinde bulunan (sabit olan parçanın sağ tarafında) tuşa basın (ışığın gücünü tersine çevirdiniz). Artık bütün blokeler kalktı. İlk blokenin arkasında kalan merdivenlerden çıkıp Nico'ya ulaşın, Nico ile konuşup kontrol panellerini inceleyin. Tekrar konuşun ve panellere birlikte basıp kapıyı açın ve ilerleyin. Geldiğiniz odadaki duvarda metal tabağı kullanın. Yere düşecek, bir kez daha deneyin. Bu sefer kapı açılaırken S tuşuna basıp tabağa bastırın. George'un eli yanacak. Üçüncü denemede tabağı kullanıp itin ve envanterden ölü adamdan aldığınız atkıyı kullanın. Bu denemeden sonra George Nico'dan yardım isteyecek. O, tabağı tutarken, siz koşarak kapıdan geçin. köprünün sonundan alfa taşını alın Geri dönerken Petra ile karşılaşıyorsunuz. Deprem olduğunda hızlı hareket etmelisiniz. Koşmaya başlayın ve yolu ortalamaya dikkat edin. Yukarıdan yuvarlanan kayalara yakalanmadan diğer tarafa geçin. Kayaları geçince yerden taşlar kopacak. Bu yüzden hemen karşı tarafa atlamalısınız. Atladıktan sonra videoları seyredin, Nico'nun evindeki konuşmalarla bu bölüm de sona eriyor.

NICO TİYATRODA 2 - PARİS

Bölüme Nico ile tiyatronun ana girişinde başlıyoruz. Önce soyunma odasına gideceğiz. Kasanın durduğu yerdeki tahtalar kırık. Kırık tahtaların arasından direği itip kasayı düşürdüğümüz odaya inin. Kapıdan çıkıp merdivenlere doğru gidin. Merdivenlere gelmeden sola dönün ve ilk kapıdan girin. Ofisteyiz, ofisi inceleyip vazolara bakın. Kapıya doğru ilerlerken Flap arkadan saldıracak. S tuşuyla vazoyu Flap'ın kafasına geçirin ve kapıdan girin. Masanın üzerinde duran resme bakın ve notu okuyup bölümü bitirin.

PRAG ŞATOSU 1 - GEORGE DIŞARIDA

Susarro'nun Prag'daki şatosundayız. Nico ile bütün konuları konuşun. Sonra biraz geri giderek demir kapıdan bahçeyi kontrol edin. Arabanın yanına gelin ve oradaki kapıyı inceleyin. Yan taraftaki zile basın. Nöbetçi açacak ve sizi kovacak. Nöbetçi gittikten sonra Nico ile zil hakkında konuşun ve sol taraftaki duvarın arkasına saklanın. Nico nöbetçiyi uzaklaştıracak. Nöbetçinin arkası size dönükken Ctrl tuşuna basılı tutarak kapıdan girin. Köpekli nöbetçileri göreceksiniz. Sol taraftaki duvarın üzerine çıkıp duvarın diğer tarafına geçin ve duvar kenarından çıkışa yaklaşın. Nöbetçi köpekle ilk bulunduğu konuma gelince Ctrl tuşuna basılı tutarak sol taraftaki üç beyaz basamakla girilen kısma girini Bu arada ışığa da dikkat edin, yakalanabilirsiniz. Konteynerların iki tarafındaki çöp tenekelerini de araştırın. İp parçası, yarım hamburger ve aliminyum folyo bulacaksınız. İp ve folyoyu oyunda kullanmıyoruz. Ben ilk oynamamda hamburgeri de kullanmadan oyunu bitirmiştim ama yeri geldiğinde kullanmanız gerekince belirteceğim. Işığa dikkat ederek alanı inceleyin. İçinde sandıklar olan bir bölme göreceksiniz. Işık ters tarafa yönelince koşarak bölmeye girin. Buradaki kasaları kullanarak duvara tırmanacağız. İlk önce üstüste olan kasalardan başlayın. Üstteki kasayı diğer kasanın üstüne itin ve tek kalan kasayı diğer tarafa geçirip üstteki kasayı bu kasanın üzerine itin. Duvara tırmanın ve öteki tarafa geçin. Pencerelerin olduğu tarafta duvarda bir çıkıntı var. Bu çıkıntıya tırmanın ve ilerleyin. Girişteki nöbetçilerin olduğu yerin yan tarafına inin ve Ctrl tuşuna basarak yürüyün. Küçük merdivenlerden inin. Kapının dibinde sağa sola yürüyen nöbetçiye yakalanmadan karşı tarafa geçin. Sandıkların ve kasaların olduğu bir bölmedeyiz. Toplam 4 tane kasa var. Sol üst tarafta iki sandığın arasında kalan kasanın sağ tarafını, diğer kasaları çekerek boşaltın. Kasayı duvara itip üstünden duvara tırmanın ve diğer tarafa geçin. Atlatmanız gereken bir nöbetçi daha var. Ekranın sol tarafına yanaşınca köpek havlamaya başlıyor ve nöbetçi o tarafa dönüyor. Nöbetçinin arkasından dolanın (Ctrl basıl olarak) ve kapıdan çıkın. İsterseniz yarım hamburgeri kullanabilirsiniz (köpeğe verin). Sağdan aşağıya doğru yürüyerek Nico'nun sizi beklediği kapıya gelin. Nico ile kapı hakkında konuşun. Bir sensor olduğunu söyleyecek. Sağ tarafı kullanarak kamyonların arkasından dolaşıp kenarında bir buton olan demir kapının yanına gelin. Düğmeye basınca kapı açılıp kapanıyor. Limuzinlerin olduğu bölgeye gelin. Bir jip göreceksiniz. Jipi inceleyin ve içinden sensoru alın. Jipin altındaki krikoyu inceleyin. Kolunun olmadığını göreceksiniz. Tekrar kamyonların arkasından dolaşarak Nico'nun yanına gelin ve sensoru kullanarak kapıyı açın. Nico ile birlikte biraz önceki demir kapıya gelin (düğmesine bastığınızda açılıp kapanan kapı) ve Nico'ya düğmeye basmasını söyleyin. Kapıdan girin ve karşı kapıdaki kriko kolunu alın. Yerden kömürü alın (bunu da kullanmayacağız) ve jipin yanına gidip kriko kolunu krikoda kullanıp jipi itmeyi deneyin. Jipin içine bakın ve el frenini boşaltıp tekrar itin. Jipin üstüne çıkıp duvara tırmanın ve su borularını kontrol edip borulara tırmanın.

PRAG ŞATOSU 2 - NICO İÇERİDE

George gidecek ve Nico ile devam edeceğiz. Su borusundan kopan metal kelepçeyi alın ve geldiğiniz yoldan jipin üstüne atlayın. Solda tek duran limuzinin üstüne çıkıp pencereyi kontrol edin. Metal kelepçeyi pencerede kullanarak içeri girin. Zırhı ve varilleri kontrol edip kapıdan çıkın. Adamların konuşmalarını dinleyin(döner kebabından ve Petra'yı hiç görmediklerinden bahsediyorlar). Geri dönün geldiğiniz kapının karşısında merdivenler var, yukarı çıkın. Üst katta tahtalar gıcırdayacak ve Nico saklanacak, adamlar gidince kırmızı halıların olduğu hole girin ve holun sonundaki kapıdan Petra'nın yatak odasına girin. Odayı inceleyin. Yatağın kenarında duran bavuldan saç kurutma makinasını alın. Soyunma paravanının arkasındaki bavulu inceleyin ve kahverengi peruğu alın. Bavulu bir kez daha inceleyin. Gizli bir bölme olduğunu farkedeceksiniz. Kurşun kalemi kullanarak bölmeyi açın ve bileği taşını alın (page up ve alt yön tuşunu kullanacaksınız). Aşağı kattaki ana koridora geri dönün ve tam karşıdaki kapıdan mutfağa girin. Etrafı araştırın, raflardan birinde çamaşır suyu var fakat ahçı almanıza izin vermiyor. Masadaki sebzeleri inceleyin ve almaya çalışın. Ahçı birkez daha izin vermeyecek. Onunla konuşun ve bileği taşını verin. Arkasını dönüp bıçakları bileylemeye başladığında raftan çamaşır suyunu alın ve Petra'nın yatak odasına gidin. Banyoya girin. Peruğu lavaboya koyun ve çamaşır suyunu peruğun üstüne dökün. Nico otomatik olarak peruğu takacak. Tıpatıp Petra'ya benzeyecek. Koridora doğru yürüyün. Nöbetçiyle karşılaşıyorsunuz ve numaranız işe yarıyor, artık sizi Petra sanıyorlar ve rahatça dolaşabiliyorsunuz. 


PRAG ŞATOSU 3 - GEORGE İÇERİDE

George'layız, düz ilerleyip sağ taraftaki duvara tırmanın ve kapıyı kontrol edin. Kilitli olacak. Aşağıya inin ve yolun sonundaki kasayı demin tırmandığınız duvarın karşı tarafındaki duvara yaslayın ve kasanın üzerinden duvara tırmanın. Burada karşınıza çıkan kapı da kilitli. Sağ taraftan devam edin ve yolunuza çıkan heykeli aşağıya iterek yolu açın. Yolun daraldığı yerde duvara yaslanarak karşı tarafa geçin. Balkona gelince duvardan sarkıp aşağıya atlayın ve duvarın sağındaki uzun boruya tutunarak diğer tarafa geçin. Açık pancereden içeri girin ve duvardaki eski lambayı inceleyin. İçinde yağ var. Lambayı kapatıp sandıkların olduğu platforma çıkın. Sol köşede kasaların kapattığı bir giriş göreceksiniz. Kasaları oynatarak girişi açın (iki kasanın üsttekini duvara itin, üstü boşalan kasayı diğer kasaların yanındaki boşluğa dayayın. Deliği kapatan kasayı çekebilirsiniz). Delikten girin ve merdivenlerden aşağıya inin. Su borusunu kontrol edin ve teneke fincanı alın. Ağaçların arasına doğru yürüyün. Yerde metal bir mazgal demiri göreceksiniz. Açmayı deneyin fakat çok sıkışmış ve açılmıyor. Geldiğiniz yoldan lambanın olduğu odaya geri dönün. Lambayı açın ve teneke fincanı lambada kullanıp yağ doldurun ve mazgalın olduğu yere geri dönüp yağı mazgal demirinde kullanın. Sonra aşağıya inin. Tekrar Nico'ya dönüyoruz.

PRAG ŞATOSU 4 - NICO İÇERİDE

Sol tarartaki masada oturan nöbetçiyle konuşun. Bruno hakkında soru sorup nerede tutulduğunu öğrenin. Kapıyı inceleyin. Bir kart okuyucu olduğunu göreceksiniz. Diğer nöbetçilerle konuşun ve ana kapıdan dışarı çıkın. Buradaki nöbetçilerle de konuşun ve sağ taraftan devam edin. George'un Nico'ya kapıyı açtığı yerdeki nöbetçiyi bulmalıyız. İsterseniz karşınıza çıkan nöbetçinin sağ yada sol tarafındaki boşluklardan ilerleyin, isterseniz George'un kullandığı yoldan kasaları kullanarak duvardan diğer tarafa geçin. Nöbetçiyi bulduğunuz zaman size onaylanmamış güvenlik kartı verecek. Nöbetçinin bulunduğu yerden ana girişe gelin ve ana kapıdan girin. Kartı kapıda kullanın (kapıyı inceleyip PageUp tuşuna basın). Karşı taraftaki odaya gidin (bilgisayar odası) ve bilgisayarın başındaki kadından kartı onaylamasını isteyin. Onaylanmış güvenlik kartını alın ve tekrar kapıya dönerek kullanın (PageUp). Kapıdan girin ve ilerleyin. Yolun yarısında Nico bir gölge görecek ve yangın tüpünü alacak. Bundan sonra George ile devam edeceğiz.

PRAG ŞATOSU 5 - GEORGE İÇERİDE

Çamaşırhanedeyiz, çıkış kapısını inceleyin, bozuk çamaşır makinasını, deterjan torbalarının yanındaki yük arabasına taşıyın ve arabayla kapıyı kırın. İlerlemeye devam edin, ikinci soldan dönün ve kapıyı inceleyin, bir kart okuyucusu da bu kapıda var. Düz devam edin, sürpriz buna denir. Nico'nun yangın tüpü, George'un kafasında patlayacak. Nico ile konuşun. Sol taraftan devam edin ve yolun sonunda nöbetçinin beklediği yere kadar gelin. Kart okuyucusunun olduğu kapıya geri dönün. Kapıyı tekrar inceleyin ve envanterden Nico'yu seçin. Size kapıyı açacak. Odadaki dolaptan üniformayı giyin ve nöbetçinin olduğu yere geri dönün. Nöbetçi kapıyı açacak. Karşınıza çıkan kapı da bir şifre ile açılıyor. Kasaların olduğu hücreye gidin. Üst tarafta demir bir pencere göreceksiniz. Kasaları kullanarak pencereye çıkın. İçeride Bruno'yu göreceksiniz, onunla konuşun ve videoları seyredin. Susarro ve Petra gizli bir geçitten dışarı çıkacaklar. Pencereyi inceleyin ve envanterden gümüş parayı seçerek pencerede kullanın. Pencere George için dar gelecek. Envanterden Nico'yu seçin. O size içeri girip şifreli kapıyı açacak. Kapıdan girip odayı inceleyin. Susarro'nun masasını inceleyin, gizli bir düğme bulacaksınız. PageUp tuşunu kullanarak düğmeye basın. Kitaplıktaki gizli kapı açılacak, ilerleyin. Bruno'nun helikoptere bindirildiğini ve helikopterin havalandığını görüyorsunuz. Bölüm burada sona eriyor.

GEORGE - MONTFAUCON

Vernon'un evindeyiz. Konuşmalar bitince George Montfaucon'a gidiyor (burası Broken Sword oyunun başladığı yer. Yani ilk oyundaki palyoçonun bombayı patlattığı yer. Seriyi oynayanlar hatırlayacaklardır). Etrafı inceleyin. inşaat iskelesinin birinci katında bir ip var (çok dikkatli bakmazsanız belli olmuyor). İskeleye tırmanınca tuvalet bekçisi kadın polis çağıracağını söylüyor ve ipi alamıyorsunuz. Simdilik kalsın. Kadınla konuşun ve kamyonun arka tarafında kalan kanalizasyon kapağını inceleyin. Hemen karşıda duran işçi çantasına bakın. Çantada kanalizasyon kapağının anahtarı olduğunu göreceksiniz. Kamyonun yanına gidin ve içinde uyuyan şöförü uyandırmaya çalışın. Sonra işçinin çalıştığı makinayı kapatın. İşçi arkasını dönüp makinayla uğraşmaya başlayınca çantadan kapak anahtarını alın ve kanalizasyon kapağında kullanın. Açmaya gücünüz yetmiyor. Tuvaletlerin olduğu yere gidin ve pisuvarlardan birini kullanın. Kadınla pisuvar hakkında konuşun. O kontrole gidince hızlı bir şekilde iskeleye tırmanın ve en üst kata çıkıp aşağı sarkın. İskelenin birinci katından ipi alın ve kanalizasyon kapağının yanına gidin. Envanterde ip ile kapak anahtarını birleştirip kamyonun arkasına bağlayın. Sonra işçinin yanına gidin ve onunla şöför hakkında konuşun. Şöförün depremden çok korktuğunu öğreneceksiniz. Şöförle tekrar konuşmayı deneyin. Ara videoları seyredin ve açılan kapaktan kanalizasyona inin. 

İlerleyince bir kurukafa göreceksiniz. George'u bayıltan silindir taşı kurukafada kullanın ve açılan kapıdan düz devam edin (solda bir ayrım var, dönmeyin). Yolun sonunda nöbetçileri dinleyin ve geri dönüp biraz evvel dönmediğiniz yol ayrımından devam ederek yerde kan izlerinin oldugu yere kadar gelin. Kanları takip ederek cesetlerin bulunduğu odaya ulaşacaksınız. Etrafı inceleyip kapının yanındaki cesetten demir anahtarı alın. Mikrodalga fırına bakın. Ayarlama düğmesini göreceksiniz (basmayın). Oyunun en zor yerlerinden birine geldik. İlk olarak envanterde demir anahtarı seçecek konuma getirin. Karşı taraftaki odayı inceleyin. Sonra aşağıya doğru yürüyün. Yemek yiyen nöbetçiyi göreceksiniz. Mikrodalga fırının olduğu odaya dönün ve fırının düğmesine basıp hızlı bir şekilde karşı taraftaki odaya gidin. Nöbetçi fırının alarmını duyup fırının yanına gelecek. Hemen kapıyı S tuşuyla kapatın ve demir anahtarı kullanarak kapıyı kilitleyin. Nöbetçinin yemek yediği odaya gidip etrafı kontrol edip diğer kapıdan tünele girin,. Tünelin sonunda şarapların olduğu bir raf göreceksiniz. Rafa yaklaşıp incelediğiniz zaman yerde kan olduğunu göreceksiniz. Rafta 5 adet şarap var. PageUp tuşuyla şarapları şeçin ve inceleyin. Andrea ile St. Stefan hakkında konuştuklarınızı hatırlayın (envanterdeki not defterinizde yazılı). Doğru sıralama Israel, Italy, Germany, Rheims ve France (sırasıyla PageUp tuşuyla şarapları seçerek D tuşuyla inceleyin ve S tuşuyla şarabı çekin). Açılan gizli geçitten içeri girin ve ilerleyin. Ölmek üzere olan adamla konuşun (George'u tiyatro çıkışında silindir taşla bayıltan adam). Sizi beklediğini, Susarro'yu durdurmanızı ve anahtarın heykelin yanında gizli olduğunu söylüyor ve heykelin yerini söyleyemeden ölüyor. Devam edin. Geldiğiniz odada tersde duran bozuk saati inceleyin. 3:42 de durmuş olduğunu görüyorsunuz. Karşı taraftaki duvarda bir gizli kapı olduğunu farkedeceksiniz. Ekranın sağındaki kapıdan çıkın. Nöbetçiler ve köpeklerle karşılaşacaksınız. Size yakın olan nöbetçinin hareketlerini kontrol ederek uzaklaştığı zaman sağ tarafınızdaki tahta bölmeye gidin ve İncil'i okuyun. Nöbetçi tahta bölmenin içindeyken sizi göremiyor. Tekrar uzaklaştığı zaman ortadaki adak taşının arka tarafında kalan paravanı kullanarak saklanın. Nöbetçi ters tarafa yöneldiğinde yan taraftaki kapıdan girin ve odadaki saati inceleyin. Saatte St. Stefan'ın numarasını görüyorsunuz (1247). Ayrıca saatin içinde bir de anahtar var. Karşı taraftaki heykellerin yanına gidin. ortaki heykel St. Stefan'a ait. Bu heykeli PageUp tuşunu kullanarak bir kez daha inceleyin. Saate geri dönün ve 1247 sayısına basın, çalışmayacak. İncil'i okuduğunuz tahta bölmeye geri dönün ve İncil'deki St. Stefan ile ilgili bölümü okuyun. Saati 1:03'e getirmemiz gerektiğini anlıyoruz (not defterine bakın). Heykellerin olduğu odaya geri dönün ve saatte numarayı girin. George önce birşey olmadığını sanacak fakat birazdan ortadaki heykel öne doğru gelecek ve gizli bir kapı açılacak, devam edin. En sonunda Templar Şovalyeleri'nin lideriyle tanışacaksınız. George'u şovalye ilan edecek ve Psi taşını verecek. Bu bölüm de sona erdi. 


MISIR

Tekrar Vernon'un evindeyiz. Ortak konuşmalardan sonra Nico ile konuşun. Size bir DVD seyrettirecek. DVD'de Psi, Omega, ve Alfa taşlarını kullanın. Artık Susarro'yu nerede durduracağımızı biliyoruz. Adresimiz Mısır. Videoları seyredin. Köpekli nöbetçinin hareketlerini kontrol ederek Nico'ya ulaşmamız lazım. Karşıdaki ilk taşa kadar gelin. Taşın arkasında nöbetçinin ve köpeğin ilk konumuna geri dönmesini bekleyin ve koşarak sol taraftaki Nico'ya ulaşıp Nico ile konuşun. Hemen sol taraftaki kayanın ortasında bir kapı var, inceleyin. Nico kapıda elinizdeki taşların kabartmaları olduğunu söyleyecek. Kriko kolunu kullanarak kapıyı açın. Karşı taraftaki giriş kapısında Psi, Omega ve Alfa taşlarını kullanın. Nico ile konuşup içeri girin. Ara videolarda karşınıza çıkan yaratık (Anubis), sizi iki teste tabi tutacağını söylüyor ve içeri girince tekrar karşınıza çıkıp geçmeniz gerken ilk testi anlatıyor. Nico ile konuşun. Yapmanız gerekenleri istediğiniz kadar sorabiliyorsunuz. Üç heykeli havuzun sağ tarafından Horus'a vererek karşı tarafa taşıtmanız lazım. Fakat kural gereği bazı heykellerin ikisi yan yana gelemiyor ve hamle sayınız sınırlı (eski bir bulmaca vardı; bir kedi, bir köpek ve bir kuşu nehirden karşıya geçirmelisiniz ama kediyle kuş, köpekle kedi yalnız kalamıyordu... Bulmacanın mantığı bu). İlk önce Killer'ı seçin ve Horus'a karşıya taşıtın. Sonra paneli seçerek Horus'u geri çağırın ve Brother'ı karşıya geçirin. Karşı tarafta Killer'ı seçerek geri getirip Witnes'ı seçip karşıya geçirin. Son olarak Killer'ı seçin ve karşıya geçirin. Bir kapı daha açılacak ve içeri girdiğinizde otomatik olarak kapanıp sizi ele verecek. Susarro Flap'a sizi vurmasını söylediğinde hızlı bir şekilde S tuşuna basın ve Flap'ın üstüne atlayın. Silahı yere düşecek. Tekrar S tuşuna basın ve bu kez Susarro'nun eline tekme atıp silahı uzaklaştırın. Videoları seyredin. Nico ve Bruno ile Solomon Anahtarı hakkında konuşun. Güç çemberinin arka tarafındaki merdivenlerden tırmanıp sola doğru ilerleyin. Grand Master ve Petra'nın dinamit yerleştirmiş olduklarını göreceksiniz. Hemen S tuşuna basın ve aşağıya doğru uçun. Sonra sağ yön tuşuna basarak kayanın dibine doğru atlayın. Bundan sonra George Solomon Anahtarını alacak. Etrafı araştırın. İki tane pembe taş göreceksiniz (güç çemberinin solunda ve Solomon Anahtarını aldığınız kontrol panelinin ön tarafında). Ayrıca kontrol panelinin arka tarafına doğru uzayan yarılmış taşların bittiği yerde, dikine duran beyaz bir taş sütun göreceksiniz. Amacımız üst taraftaki pembe taşı beyaz sutuna dayayarak, sütünun üstüne çıkmak. İlk önce alttaki taşı kontrol panelinin ön tarafındaki yarık alana getirin. Sonra üst taraftaki pembe taşı Nico ile Bruno'nun olduğu tarafa geçirin ve panelin arka tarafına sürükleyin. Yarığa ulaşınca alttaki taşı diğer taşın hizasına sürükleyip, üstteki taşı yarığın diğer tarafına geçirin ve önce duvara ardından beyaz taş sütuna dayayın. Beyaz sütünun üstüne tırmanıp videoları seyrettikten sonra Anubis'in ikinci testi başlıyor. George'u kontrol paneline getirin. Nico onu durduracak ve Bruno kendini feda edecek. Bölüm bitti artık oyunun finaline geldik ve adresimiz Glastonbury.

GLASTONBURY - FİNAL

Ana caddedeyiz. Colonel ve kızı Melissa ile konuşun ve sokağın diğer tarafına gidip sağdaki açık olan demir kapıdan girin. Karşı duvarın üst tarafında bir açıklık var, oraya ulaşmak için kasaları kullanacağız. Yapmanız gereken üstüste duran üç kasayla duvar arasına üstüste duran iki kasa getirip üstteki üçüncü kasayı, iki kasanın üstüne itmek ve duvara tırmanmak. Duvardan diğer tarafa geçin ve videoları izleyin. Uyuyan ejder artık uyandı ve bir deprem yaratacak. Düştüğünüz yerde ilk olarak yatan şovalyeyi inceleyin. Sonra kılıcın saplı olduğu kayayı kontrol edip Solomon Anahtarını kayada kullanın ve kılıcı alın. Artık uyuyan ejderi öldürmeliyiz. Ejder üç kez ateş saçıyor ve dinleniyor. Sağa sola koşarak bu üç ateşi savuşturun ve ejdere doğru koşarak kılıcı kullanın. Tebrikler, oyunu bitirdiniz, arkanıza yaslanıp oyunun sonunu keyifle seyredebilirsiniz. Kredilerden sonra ana menüde "Extras Gallery"'e göz atın, "Consept Art Gallery" açılacak. İlginç çizimler göreceksiniz. 




2yzfloz.jpg
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE! ADMİN ADAYI-CO ADMİN


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Fahrenheit (Indigo Prophecy) -Tam Çözüm Thekinq 0 274 02-08-2015, Saat: 13:36
Son Yorum: Thekinq
  Bloodborne - Tam Çözüm Bölüm 3 (Kana Susamış Canavar) Thekinq 0 291 31-07-2015, Saat: 12:14
Son Yorum: Thekinq
  Bloodborne - Tam Çözüm Bölüm 2 (Peder Gascoigne) Thekinq 0 248 31-07-2015, Saat: 12:13
Son Yorum: Thekinq

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Türkçe Çeviri:MCTR MyBB, © 2002-2016 MyBB Group.
Desing and Coding By Mustafa SEVİM