Müşteri Kartlarının işletmeye yararları

Rapid

Admin
Yönetici
Admin
Moderatör
Katılım
7 May 2015
Mesajlar
2,852
Tepkime puanı
14
Müşteri Kartları, genelde mağazaların ya da şirketlerin müşterilerine sunmuş oldukları kartlardır. Bu kartlar ile puanlar veya bonuslar kullanabilir, bu bonuslar ile bir şeyler alabilir, kazanabilir ya da özel indirimler elde edebilirsiniz. Türkiye'de de bir çok mağaza tarafından kullanılan bu sistemin işletmeye bir çok yararı vardır, hatta sadece işletmeye değil, müşteriye de bir çok avantaj sunar. Kısaca al-ver sistemi. Bunu ülkemizde örnek olarak Migros ve Türk hava yolları yapmaktadır. Türk hava yolları gibi şirketlerde artık bu işe uyanıp, müşteriye özel kartlar çıkartmaya başladı. Örneğin uçuşunuzu satın alırken kartınızı girdiğiniz zaman belli bir mil miktarı kazanır, daha sonlar milleri bilet karşılığında boz durabiliyorsunuz. Bu gerçekten başarılı bir örnek. Hem kendi müşterilerini tutuyor, hem de uçuş için teşvik ediyor.

Bunun mağazalara ise bir çok yararı vardır,
-
Özellikle faturaların ortalama toplam tutarı artar, yani kartı olan müşteriler olmayanlara göre daha fazla parayı kasada bırakır.
-Müşteriler ile özel bir bağ kurulur.
-Karta özel indirimler ile müşterilerin mağazaya gelmesi ve alışveriş yapması hedeflenir.
-Müşterilere arada sırada indirim kuponu veya doğum günü kuponu yollayarak, onlarla duygusal bir bağ hedeflenir.


Bunun gibi sayabileceğimiz belki bir çok neden vardır, fakat her mağaza ya da şirket bunu farklı bir sistem içine, farklı avantajlar ile entegre etmiştir. Ama genel nedenler tam olarak bunlardır.

Okuduğunuz için teşekkürler.
Forumamca.com
 
Üst